Sunday, February 13, 2011

Nafsu Seks Wanita Pertengahan Usia Lebih Kuat?

Satu kajian terbaru di Amerika Syarikat (AS) mendapati wanita suka menikmati seks semasa usia mereka menghampiri 40 tahun.

Kajian yang dilakukan oleh sekumpulan ahli akademik Universiti Texas itu menyatakan nafsu seks wanita lebih tinggi pada peringkat usia 30-an dan awal 40-an disebabkan faktor psikologi. Pada usia tersebut, wanita menyedari mereka semakin menghampiri menopaus yang mengurangkan tahap kesuburan dan peluang mendapatkan anak sekali gus menyebabkan keinginan seks mereka meningkat.

Kajian berbentuk kaji selidik itu melibatkan hampir 900 wanita yang dibahagikan kepada tiga kumpulan iaitu responden dengan kesuburan tertinggi (berusia 19 tahun hingga 26 tahun), mereka yang tahap kesuburannya menurun (berusia di antara 27 tahun hingga 45 tahun) dan golongan yang menghampiri atau telah mengalami menopaus.

Hasil kajian menunjukkan wanita dengan tahap kesuburan menurun sebenarnya memiliki keinginan seks yang lebih tinggi dan lebih aktif melakukan hubungan seks berbanding wanita subur, kata seorang penyelidik berkenaan, Profesor David Buss. Menurutnya, wanita pertengahan usia juga lebih kerap berfantasi mengenai seks berbanding wanita muda di samping lebih cenderung menjalin hubungan sulit terutamanya dengan lelaki lebih muda.

Wanita berusia lewat 30-an juga didapati lebih gemar berseronok (terbabit dalam aktiviti seks). Mungkin keadaan ini berlaku tanpa disedari mereka atau mereka sedar mengenainya, kata seorang pakar seks, Dr. Pam Spurr.

kredit : kosmo.com.my

nak pilih yg tua atau muda? janda atau dara?

SZ : Berdasarkan artikel di atas, adakah aku terpaksa melepaskan Lisa Surihani dan memilih Rozita Che Wan yang jauh lebih tua sebagai teman hidup? :D

30 360 juta komen:

echah mashuri said...

cehhh..nanti lisa surihani punn akak jadik gitu gak satu masa nanti.ehheeh

iwan_dextrous said...

nak dau2 boley..ahhaha

cikgu ainura said...

patut laa... ex-bf sy pilih janda anak 2... (kisah benar)

ibu hidayahamin said...

hehehehe... lucu pula ayat paling akhir tu...

The Crow Empire said...

keh3.. macam2 sy pikir mase bace entri ni. Lebih baik memiliki lisa suriani. Sebab bro boleh dapat dua perkara. Situasi gadis dan situasi pertengahan umur. keh3...

Tapi kajian amerika tu bukan berlandas kan hukum dlm islam ek. hehehe..

tapi.. tapi.. rozita che wan pun ok. kah3..

(^_____^)

Nur Misnan said...

Janda atau dara bezanya cuma
pengalaman saja..
yang perlu dicari adalah kejujuran
ikhlas dan beriman...

Kalau ler dapat cik dara
memang semua lelaki2 itu mahu
tapi pastikah cik dara itu
benar2 masih berdara.. hmmmmmmm

nazirulhazwan~ said...

aku pilik amy mastura, haha umur rozita, kecomelan muke barat irang mude seusia lisa, haha dua2 dapat;p

Princess Nur said...

hehehe..panas entry bro ni :)

Fariq said...

kawan cdgkan.. SZ pilih je dua2.. kalau rasa tak mampu.. biar kawan je yg handle.. kehkehkeh.. gurau2...

betul la.. byk lagi sebenarnya kajian yg dah dibuat sebelum ni psl perempuan pertengahan usia kuat sex.. sebab tu kawan sama je mcm SZ skrg ni,, tgh konpius nak pilih siapa.. :p

Mohamadazhan hjDesa said...

nafsu beb.hehe.semua kelabu :P

aNnE said...

wahaha dua2 cun..mana nak pilih ni.haha

nulhazwany abdul malik said...

ey ape punya soalan tu. haha

nelly said...

janda atau tak , asalkan berdahi licin , semua mahu .
=)

Amna.Qadeeja said...

err,cm 2 plak eh ahahha
plih dua2 pn boleh kalo rse mampu ahaha =p

Khairul Atikah @ Cik Yuki said...

hahaha seyes ! sgt klaka oke.~

da abis bc bru fhm motif ltk pic lisa n rozita tuh..~

shahjiehan said...

contohilah sunnah Nabi.. kempen sempena Maulid nabi~ lalaalla

~~su manje~~~ said...

salam...
salam kenal dari Su Manje

qasehraihan said...

lulus~!
tukar kepada rozita che wan..hahahaha

Afzainizam said...

_____♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
______ ♥♥♥♥♥♥♥♥SAY NO TO VALENTINES
_______♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥DAY♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
_________♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Salam Sebuah persahabatan....
Terima kasih
kembara ziarah maya”

uiihhhhhh nafsu lelaki ade satu nafsu pompuan ade 9

fatt said...

aku suka lisa lagi kot. motip aku pilih lisa? aku sama jantina dgn dia kot? hahaha..eh tak..aku cuba buat pilihan utk ko..jgn salah paham :D

kembatolo™ said...

kalo ko da amek rozita, aku nak ke sapu sape ni? hahaha =P

Siti Hajar Masri said...

amboi2..gatal ye..lisa surihani x lm lg akn 30-an juga..:)

ctpayong said...

salam

kui kui kui...lagi satu entri sensasi.

its all about what is inside your mine.

ahsfantasy24 said...

mane2 pn boleyh bir,
bimbing leklok klw da dpat t, hehe..


Terbaru:
Pengalaman saya hampir lemas di perkampungan Orang Asli
Kalau Kamu Bercinta, Harap Kamu Jadi Macam Dia!
Kalau Dia Asyik Ulang kesalahan Sama, Kamu Geram Tak?

cek chun said...

taktau. cek blom kawen..agagagagaga..

f_aRa_aINa989 said...

orang putih cakap life starts at 40..


sbb tu slalu waktu umur2 macam ni..biasanya laki @ perempuan akan jd miang ckit..

AIMAN said...

RCW simply the best.. keh3..

sissyira said...

salam

erk....macam mana nak pilih ni..hahahha

niesz said...

tu la org kate, mkin tua mkin berisi..hikhikhik.

Jiraiya said...

Selamat bertemu jodoh - Cheers!